Santiago 2017 inleiding - Reisverslag uit Weert, Nederland van theo damen - WaarBenJij.nu Santiago 2017 inleiding - Reisverslag uit Weert, Nederland van theo damen - WaarBenJij.nu

Santiago 2017 inleiding

Door: Theo Damen

Blijf op de hoogte en volg theo

22 Maart 2017 | Nederland, Weert

Na mijn reis in 2005 stond het eigenlijk al meteen vast. Ik wilde nog een keer naar Santiago de Compostella. Nu neem ik de oostelijke route.
Ik kan vrijwel meteen gaan klimmen in de Ardennen. Daarna volgt een golvend Frankrijk, langs de uitlopers van het Centraal Massief fiets ik naar de Pyreneeën
Dit maal neem ik daar de hogere pas over de Col de Somport.
In Spanje volg ik dezelfde route als in 2015. Erg mooi maar ook flink klimmen.

Ik vertrouw dit maal op mijn Koga Travelar, een robuuste trekking bike die tegen een stootje kan. Ik ga weer met de tent. Bij slecht weer neem ik een hotel.
Ik vertrek op 20 mei uit Weert en ben ongeveer 29 juni in Santiago.
Ik ben al flink aan het trainen. Gevolg is al wel dat de kilo’s er langzaam afgaan.

  • 27 April 2017 - 18:36

    Mat Knaapen:

    Nou Theo, een uitstekend idee.

    De oostelijke route is namelijk aanzienlijk mooier dan de westelijke route. En met de klimmetjes valt 't best wel mee. Als je de helft van Luik-Bastenaken-Luik goed doorstaan hebt dan lukt de rest ook wel.'

    Geniet van de voorpret en voor straks: buen camino!


  • 29 April 2017 - 10:30

    Theo Damen:

    Beste Mat,

    Luik, Bastenaken, Luik heb ik nooit de gedaan maar de Ardennen ken ik bijna als mijn broekzak.
    Met een beetje doceren moet dat lukken. Ik ben met name benieuwd naar het "verlaten stuk" in Noord Frankrijk. Hoe eentonig is of valt het wel mee? Zijn er voldoende slaapplaatsen ook als het een keertje tegenzit.
    Mijn ervaring is dat er altijd wel een oplossing komt.
    Ik heb zin in de tocht. De trainingskilometers zijn gemeekt. Ik ga aftellen.

    groetjes,

    Theo Damen

  • 15 Mei 2017 - 11:36

    Jacqueline Van Diessen:

    Dag Theo,

    Ik wens je heel veel succes met je fietstocht. Hopelijk wordt het een prachtige reis, geniet ervan en zorg goed voor jezelf onderweg!

    Groetjes Jacqueline

  • 15 Mei 2017 - 18:14

    Ad En Agaath:

    Theo,

    Veel succes met je nieuwe sportieve uitdaging. Wij hopen dat je ervan geniet !


    groetjes ,

    Ad en Agaath

  • 17 Mei 2017 - 20:54

    Jose:

    Hey Theo,
    Nog één dagje en dan ben je vertrokken. Spannend!
    Groetjes
    Jose

  • 19 Mei 2017 - 19:58

    Jose:

    Dag Theo,
    Er vanuit gaande dat je vandaag vertrokken bent, dan ben je met beter weer aan je fietstocht
    begonnen dan in 2005.
    Veel plezier en dat het weer een fantastische ervaring mag worden.
    Succes,
    Jose

  • 28 Juni 2017 - 23:10

    Leon Janssen:

    Dag Theo, Je bent twee dagen voor mij vertrokken. Ik volgde in Frankrijk de Lourdesroute van Raskin tot in St. Emilion. Even verder deed ik een reisvriend op en gingen we samen over op de route van Sweerman. Via Dax naar St. Jean PdP en vervolgens de camino Frances door Pamplona. In Santiago aangekomen had ik 2589 kilometer op de teller staan. Met enige verontwaardiging zag ik in de laatste Jacobsstaf een foto van Sweerman met een bordje in zijn handen: Santiago 2375 km! En dan ook nog vanuit Haarlem terwijl ik in Sittard startte! Hoe dan ook, het was een onvergetelijke tocht waarop ik veel mensen heb ontmoet en indrukken heb opgedaan. Het goede weer speelde een belangrijke rol hierin in tegenstelling tot mijn Lourdesreis van drie jaar geleden. Ik had/heb een reisblog en een dagboek die ik je graag privé wil sturen en hoop ook nog wat meer van jouw ervaringen te kunnen lezen. Groeten, Leon

  • 24 Juli 2017 - 19:18

    A. Zuiderwijk:

    ik wil de fiets tocht voor het eerst maken met een mountainbike
    ik ben op zoek wat ik nodig heb voor deze reis , aan tassen en diverse wat kan je mij adviseren
    heb jij ook de reisschema die ik Evt kan kopen van je
    weet je ook de hostels waar Evt overnacht kan worden
    de reis vind ik een bijzondere uitdaging
    wat moet ik inschatten van de kosten voor onderweg
    hopelijk heb jij een goede advies en uitleg voor mij
    bij voorbaat dank

  • 28 Augustus 2017 - 18:07

    Rene:

    Hoi Teo .

    Leuk de bovenstaande stukjes te lezen, wij ik en mijn vrouw willen volgend jaar begin juni de fietstocht van Haarlem naar Santiago de Compostella gaan maken. We willen daarvoor speciaal twee nieuwe fietsen aanschaffen en denken dat het twee gaastra 4.14 fietsen worden die we dan tevens hebben voor de rest van ons leven, ik 65 mijn vrouw 58 jaar.
    Ik wil jou vragen of je voor ons nuttige tips hebt om deze route te gaan rijden we willen bij goed weer slapen op campings en anders hotel. O ik hoor mijn vrouw zeggen alleen hotels haha

    Ik hoor graag van jou

    Rene en Petty

  • 25 December 2017 - 18:39

    Van Impe Paul:

    Theo,

    Ik vroeg me af hoe het afgelopen is dit jaar met jouw fietstocht naar san.de comp.Alles goed verlopen?
    Ikzelf ben zinnens om dit jaar deze tocht eens te maken,per fiets.
    Zou jij mij mischien eens inlichtingen kunnen geven hieromtrend.Ben wel reeds vaker weg geweest maar ik sta er nu alleen voor,mijn vroegere compagnon is er mee gestopt 68 jaar.Ook een Theo uit peizegem.
    Ik slaap waar mogelijk is in een tent.
    Heeft U een dagplanning die meevalt hiervoor?
    Op welke manier kunnen fiets en fietser terug komen?

    Hofstade bij Aalst.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

theo

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 4147
Totaal aantal bezoekers 70400

Voorgaande reizen:

04 Juni 2023 - 10 Juni 2023

2023 Zuiderzeeroute

08 Juni 2022 - 03 Juli 2022

2022 De groene weg naar de Middelandse Zee

23 Juni 2018 - 01 Juli 2018

2018 en 2019 Arhem - Berlijn

20 Mei 2017 - 29 Juni 2017

2017 Santiago de Compostella (langs oude wegen)

15 Mei 2014 - 15 Juni 2014

2014 Ierland, het zuiden

28 April 2012 - 05 Mei 2012

2012-2013 Weert - Praag

19 Mei 2011 - 17 Juni 2011

2011 Ierland het noorden

29 April 2010 - 05 Mei 2010

2010 Oraniënroute

16 Mei 2009 - 25 Januari 2009

2008 Maastricht Parijs

24 Mei 2008 - 26 Juni 2008

2008 weert - rome

07 Mei 2005 - 11 Juni 2005

2005 weert -santiago de compostella

Landen bezocht: