Dag 35 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van theo damen - WaarBenJij.nu Dag 35 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van theo damen - WaarBenJij.nu

Dag 35

Blijf op de hoogte en volg theo

22 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Dag 35
Melide Santiago de Compostella
67 km

Het hotel was prima. Het ontbijt uitstekend. Heel veel fruit, lekkere ham en een lekkere omelet. Ik ben wa laterweg alsde afgelopen dagen. Dat kan want het wordt niet meer zo warm.
Al vrij snel trekt de lucht dicht en begint het te miezeren. Het is niet echt koud maar het verschil met de afgelopen wek is groot.
Nu 17 graden en nat, tegenover meer dan 30.
Het ikeen mooie binnenwegwaarlangs ik meteen kleine omweg naar Arzu rijd. Voordat ik Arzua bereik moet er wel stevig geklommmen worden. In 2005 heb ik lang gezocht naar een slaapplaats. Nu ben ik net een paar uur onderweg. In het centrum staan 2 Agenten het verkeer te regelen. Het lijkt een chaos. Als ik er na een koffieshop weerlangskom zijn ze verdwenen. Het verkeer regelt zich nu zonder chaos zelf.
Ik volg de drukke hoofdweg een aantal kilometers. Niet leuk maarer is geen alternatief. Ik sla af naar Touro en het wordt weer mooi en rustig, aangenaam fietsen.
Verderop verlaat ik deze weg en kom op kleine landweggetjes. Het wordt doorlopend klimmen, steil en minder steil. Het is voortdurend keren en draaien. Ik kom niet in mijn ritme en heb het idee dat ik geen meter dichter bij Santiago.
Het is vermoeiend. Mijn humeur wordt er niet beter op. Als ik na een vervelende klim op een hoofdweg in een lange afdaling kom krijg ik weer nieuwe moed. Er volgt een mooie klim over 2 km op een rechte regionale weg. Ik kom weer in mijn element.
Het bordje van de bebouwde kom van Santiago is verdwenen door de aanleg van een nieuw viaduct over een nieuwe snelweg, maar dan zie ik de torenvalk de kathedraal. Ik verdwaal bijna maar kom toch goed uit. Mijn Duitse reisgenoot van de laatste dagen staat op het plein. Bij hem staat een landgenoot uit Keulen. We feliciteren elkaar en maken foto's. Geen van ons drie heeft een triomfantelijk gevoel. We zijn er. Misschien is toch de weg het doel. Met de app een foto naar huis gestuurd.
Ik fiets door naar de camping. Ik ben een beetje in mineur. Het zit erop. Het doel is weg. Later trekt het bij. Op de camping heb ik contact met twee Nederlandse vrouwen en een Duitse man. Ze zijn allemaal al een paar dagen hier. De Duitser heef pech. Zijn ketting is gebroken. Ik biedt mijn sluitschakel aan, maar deze past niet.
Ik bel naar huis en praat bij met Truus. Zij feliciteert mij met mijn prestatie.
Een paar biertjes en vanavond nog lekker eten. Morgen wacht de was en een een poetsbeurt voor de fiets.

  • 22 Juni 2017 - 18:40

    Jose:

    Hey Theo,

    Proficiat, je hebt het weer gedaan !
    Kan me voorstellen dat het wat vreemd voelt maar het is weer een geweldige prestatie

  • 22 Juni 2017 - 18:50

    Jose:

    Oops er is een deel weggevallen.

    Geniet vanavond vooral van die paar lekkere biertjes en een heerlijk maal. Het is zeer verdiend en van harte gegund. Fijne, "rustige" dagen in Santiago of aan de kust voor je weer terugvliegt.
    Groetjes,
    José


  • 22 Juni 2017 - 18:52

    Anouk Kivits:

    applaus !!!
    geniet van je biertje!!!
    en denk maar ff niet aan de was, die loopt niet weg ; )

  • 22 Juni 2017 - 20:44

    Truus:

    Hoi Theo,
    Top, je hebt het gehaald.
    We zijn trots op je. Laat die biertjes maar lekker smaken en geniet van de komende dagen.
    We zijn benieuwd of je nog naar de zee gaat.
    Al met al een mooie tocht en we kijken uit naar jou thuiskomst en hopen op spannende verhalen en mooie foto's.
    Groetjes van het thuisfront

  • 22 Juni 2017 - 23:13

    Toos:

    Nou Theo, ik sluit me volledig aan bij de vorige schrijvers; gewoon Top!!
    Ik vind t bijzonder knap, zeker gezien de hitte. Mij lijkt dat een tweede keer ook heel anders aanvoelt dan de eerste keer, maar zeker niet minder.
    'De weg er naar toe' heb je ons mee laten reizen en genieten. Het was slechts een moment dat je het gevoel had dat je vergat te genieten, beetje opgejaagd toch? Even lekker uitrusten.
    Ik ga je verslagen missen, ge zij bedankt!
    Op naar de kust...of lekker naar huis, allemaal goed. Geniet nog en veilig thuis!!
    Groeten Toos

  • 23 Juni 2017 - 19:44

    Monique:

    hallo Theo,
    proficiat met je tocht naar Santiago de Compostella.
    Mijn man en ik vertrekken eind augustus voor de zelfde uitdaging die jij zo pas heeft onder nomen .
    Al zoekend naar verslagen voor onze tocht ben ik op deze site terecht gekomen.
    Jouw reisverslagen zijn een goeie aanvulling voor onze tocht .
    Dank dat we deze konden lezen .
    Groeten Monique België .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

theo

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 873
Totaal aantal bezoekers 70323

Voorgaande reizen:

04 Juni 2023 - 10 Juni 2023

2023 Zuiderzeeroute

08 Juni 2022 - 03 Juli 2022

2022 De groene weg naar de Middelandse Zee

23 Juni 2018 - 01 Juli 2018

2018 en 2019 Arhem - Berlijn

20 Mei 2017 - 29 Juni 2017

2017 Santiago de Compostella (langs oude wegen)

15 Mei 2014 - 15 Juni 2014

2014 Ierland, het zuiden

28 April 2012 - 05 Mei 2012

2012-2013 Weert - Praag

19 Mei 2011 - 17 Juni 2011

2011 Ierland het noorden

29 April 2010 - 05 Mei 2010

2010 Oraniënroute

16 Mei 2009 - 25 Januari 2009

2008 Maastricht Parijs

24 Mei 2008 - 26 Juni 2008

2008 weert - rome

07 Mei 2005 - 11 Juni 2005

2005 weert -santiago de compostella

Landen bezocht: