Weer op weg naar het zuiden! Woord vooraf. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van theo damen - WaarBenJij.nu Weer op weg naar het zuiden! Woord vooraf. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van theo damen - WaarBenJij.nu

Weer op weg naar het zuiden! Woord vooraf.

Door: Theo Damen

Blijf op de hoogte en volg theo

16 April 2022 | Duitsland, Berlijn

Het is er in de afgelopen jaren niet van gekomen. Tweemaal had ik wat voorbereidingen getroffen voor een reis van Zuid-West Engeland naar Noord Schotland. Tweemaal maakte corona het niet mogelijk of lastig.

Ook nu, het zou nu wel weer kunnen, kies is er voor om toch op het vaste land te blijven. Wellicht maak ik die trip bij leven en welzijn nog eens na mijn pensioen.

Ik heb gekozen voor de Groene weg naar de Middellandse Zee. De titel van de reis verraad al twee dingen. Het is een reis door weinig steden maar wel veel door rustige groene gebieden. Ik kom door de Ardennen, langs de Vosgezen, over de tenen van de Jura en de Alpen. Het einddoel is de Middellandse zee.

Zoals ik de route ga fietsen zal de afstand rond de 1600 km zijn.

In de uitrusting is weinig nieuws. Ik ga met het zelfde materiaal als de laatste reizen. De koga-travellar wordt voor de reis nog eens goed nagekeken.

• 16 April 2022 - 20:04

José:

Dag Theo,
    Wanneer start je de Groene Weg? Fijn dat het weer kan en top dat je het gaat doen ! Groetjes José

• 22 April 2022 - 19:46

Theo Damen:

Beste Jose,

Ik vertrek hier op ongeveer 08 juni. Ik kom op 3 juli met de bus weer naar huis.
    Het is fijn om na corona weer eens voor langere tijd op de fiets te stappen.

groetjes.

• 22 Mei 2022 - 10:47

Ad Damen:

Hoi Theo,

Wel goed trainen vooraf hè. Ik merk aan mezelf dat de jaartjes echt gaan meetellen in de conditie. Helaas dus de verkeerd kant op.

Verder gaat hier alles goed. Wij zijn aan het bouwen in de Pottenbakkerstraat en denken eind van het jaar daar naar toe te verhuizen. Agaath wil graag naar het centrum. Vandaar.

Zet hem op in Frankrijk. En veel plezier !!

• 26 Mei 2022 - 19:29

Theo Damen:

Beste Ad,

De jaren gaan inderdaad tellen. Dus de rit wordt iets korter en het traject iets lichter.
    Ik doe het nu het nog kan.
    Pottenbakker straat lijkt mij een leuke buurt om in te wonen. Zelf laten bouwen lijkt mij ook wel een uitdaging. Maar waarschijnlijk heb je dan een mooi handig huis lekker dicht bij het centrum.

Groetjes en tot bij de barbecue!

• 05 Juni 2022 - 14:58

Frans Damen:

Veel fijne fiets kilometers en hopelijk goed weer.
    Frans + Ella

• 17 Juni 2022 - 18:36

Ad Damen:

Vandaag, 17 juni, een rustdag ! Goed plan lijkt me. Hier worden de temperaturen ook al belachelijk hoog.. En morgen is er de piek van 32 graden !.. Maar dan ( Nederland Hè ), ineens 10 graden er af en dus weer koud en misschien nat.

De Pottebakkerstraat is inmiddels ( dankzij wat prefab werk en een kraan) binnen 4 uurtjes tijd (afgelopen dinsdag) onder de kap
    gekomen met de vlag er al op. Nog wel dakpannen leggen en een paar weken metselen aan de zijmuren. Maar dat gaat voorspoedig.

Dan nog wel zelf enkele maanden afwerken vanaf half augustus.. Dus eind 2022 klaar moet wel lukken.