Dag 18 Suze-la-Rousse–Saint Quintin-de-la-P. 81 km - Reisverslag uit Uzès, Frankrijk van theo damen - WaarBenJij.nu Dag 18 Suze-la-Rousse–Saint Quintin-de-la-P. 81 km - Reisverslag uit Uzès, Frankrijk van theo damen - WaarBenJij.nu

Dag 18 Suze-la-Rousse–Saint Quintin-de-la-P. 81 km

Door: Theo Damen

Blijf op de hoogte en volg theo

24 Juni 2022 | Frankrijk, Uzès

Wat heb ik slecht geslapen. In het midden van de nacht werd er een zware motor gestart. Ik weet niet waarvoor maar het was een verschrikkelijke herrie. Verder was het benauwd.

Bij het opstaan kon ik me er moeilijk toe zetten om door te gaan met inpakken.

Na 5 km kom ik op een splitsing in de route. Ik heb gekozen om niet naar Avignon en Saint-Marie-de-la-Mer te gaan. Ook heel mooi,maar in beide ben ik al vaker geweest.

Ik kies voor de route die wat noordelijker naar het zuidwesten loopt en eindigt in Valras-Plage. Vandaar zoek ik mijn eigen weg naar Carcassonne en Trebes

Ik beland in een verschrikkelijke stortbui. Ik ben door en door nat ondanks tweemaal schuilen. Er is zoveel,regen dat ik de kaart en gps niet meer kan volgen.

Zeiknat daal ik naar het westen af naar de Rhône. Deze passeerde ik eerder toen die nog van oost naar west stroomde. Ik vergis me nog even in het parallelliggende kanaal. Daarna neem ik de brug bij Pont-Saint-Esprit. De mooie brug, ongeveer 1 km lang, is voor een deel nog in originele staat en dateert uit de 13e eeuw. Veel pelgrims naar Santiago de Compostella zijn hier eeuwenlang overheen gekomen. Het traject wordt weer heuvelachtig.

In Chartreuse-de-Valbonne ligt een oud Karthuizer klooster. Ik rijd er langs maar ga er niet binnen.

La Roque-sur-Seze ligt mooi in de diepte langs de weg. De rivier is nu rustig. Hoe anders was dat jaren geleden. Met veel graafwerk wist ik onze tenten redelijk droog te houden. De volgende ochtend zagen we pas hoe de rivier tekeer was gegaan. Een Caravan lag in het water. Nu stroomt de rivier rustig onder de mooie oude brug. Ik denk dat ik mijn lunch eet in het restaurant van dezelfde camping.

Het einddoel vandaag was bekend om zijn aardewerk. De tegels uit het Palais du Pape in Avignon zijn hier gebakken. Ook vandaag wonen er nog veel pottenbakkers.

Ik heb genoten van het landschap. Veel bos, heerlijk rustige wegen en leuke niet te steile maar soms wel lange klimmen. Er waren ook mooie dorpjes.

Had ik al verteld dat ik een breuk heb in een tentstok.Ik heb het voorlopig hersteld. Misschien moet ik nog ergens een tent aanschaffen of anders de rest in hotels etc doen.